2010. február 24., szerda

Adelaide

A nagy Sydney-i esőzések közepette ellátogattunk Dél-Ausztráliába, Adelaide városába!
Nagy kíváncsisággal keltünk útra, ugyanis érdekes dolgokat hallottunk róla. Csupa nem túl jót igazság szerint. Például, hogy a boltok délután 5 órakor bezárnak és aztán kihal az egész város és nincs semmi élet. Ha este el akarsz menni valahova, hát nem sok az esélye hogy tudsz árhova is menni és még hasonlókat...

Szóval kíváncsiak voltunk, hogy milyen is lesz!

Amikor leszálltunk a repülőről egyértelmű volt, hogy az első utunk a tengerpartra fog vezetni, és amit ott találtunk az csodálatos volt!
30 kilóméter egybefüggő hófehér homokos, lassan mélyülő tengerpart! Álomszép volt, egyből beleszerettünk!!!

A partot sok helyen nem építették ki teljesen, és meghagyták a szárazföldet és az óceánt elválasztó homokdűnét! Van valami gyönyörű, ahogy a partmenti sétányról bemegy az ember a homokdűnébe vágott járatba és átmegy az óceánhoz!

Az óceán itt lassam mélyül és mivel Adelaide egy nagy öbölben van a hullámok nem erősek, lehet pancsolni, fürcsizni, nem olyan mint itt Sydney-ben, ahol a hullámok többnyire méteres magasak és a fürdés abból áll, hogy felugrik az ember amikor jön a hullám. Félreértés ne essék, az is nagyon-nagyon jó, de olyan jó volt elfeküdni a langyos vízben és csak pancsolni :-)

Úgyhogy az első nap alkalmával több helyen megnéztük a tengerpartot és a két hét esőzés után végre fürödtünk és napoztunk egy jót.

Közben még ráját is láttunk a vízben!!!

Méret táblázat is van a lelkes halászoknak, hogy mit sierkült fogni (és vissza kell-e dobni)

Aztán leellenőriztük az Adelaide-i bevásárlóközpontok minőséget is :-) Jelentem ott is van minden ami kell :-)

Aztán második nap bejártuk a belvárost, tömegközlekedtünk, botanikus kertet látogattunk és megnéztük, hogyan tűnik el a nap a tengerben! :-) Álomszép volt!

A harmadik nap bejártuk a hegyeket, ránéztünk a városra egy szép messzi világítótoronyból és még körbenéztünk a tengerparton is! :-)

Aztán szépen hazajöttünk és konstatáltuk, hogy végre itt sem esik az eső!!! :-)